Pardus 2008.2 İzlenimlerim

Yaklaşık bir yıldır evimdeki masaüstü bilgisayarımda Ubuntu kullanıyorum. Gayette memnunum Ubuntudan. Ubuntunun yanında sabit diskimin bir bölümünü boş yere kaplayıp duran Windows xp gözüme takıldı geçen gün. Uzun süredir kullanmıyordum Windows'u. Acaba oraya hangi Linux dağıtımını kursam diye düşünüp dururken pcnet dergisinin pardus 2008.2 kurulan cd'si verdiğini duydum. En son Pardus 2007.2 sürümünü kullanmıştım. Zaten Linux kullanmaya başlamamda Pardus'un katkısı çok büyüktü, ilk kez Pardus kullanarak adım atmıştım Linux dünyasına ve bir daha da çıkamamıştım (çıkmakta istemem zaten). Windowstan boşalacak disk bölümüme eski dost Pardus'u kurmaya karar verdim. Gittim dergiyi aldım (bu arada Pcnet dergisine de teşekkür ederim). Pardus cd'sini sürücüye taktım ve kuruluma başladım. Kurulum gayet sorunsuz ve makul bir sürede sona erdi. Bilgisayarımı yeniden başlattım ve Grub menüsünden Pardus'u seçtim. Gayet hızlı bir şekilde masaüstü açıldı. Ekran yapılandırma kısmına geldiğimde Pardus hangi ekran kartını kullandığımı anlamış ve sürücülerini kurmam için bana uyarı göstermişti. Hemen söylediği paketi kurdum ve yeniden başlattım. Ekran kartı sürücüm kurulmuş ve kullanıma hazırdı. Kaptan'ın yardımıyla diğer ayarlarımı da yapıp Pardus'u kullanmaya başlamıştım bile. Pisiyi açıp bir kaç yazılım kurmam gerekiyordu. Örneğin Amsn, Smplayer, Wxcam, Vlc player, Ktorren, Limewire, Dolphin ve elbette Compiz Fusion. Pisi gayet hızlı bir şekilde istediğim paketleri sistemime kurdu. Pisinin daha önceki sürümlere göre daha hızlı çalıştığını fark ettim. Yani özetle Pardus 2008.2 yine yapacağını yaptı ve beni etkilemeyi başardı. Şu anda bilgisayarımdaki iki Linux dağıtımımla birlikte mutlu, huzurlu ve en önemlisi özgür bir hayat yaşıyorum. Yaşasın açık kaynak, yaşasın özgürlük...! ( duygusal bir son oldu be.. :))

Unutmadan bir de ekran görüntüsü vereyim:
Image Hosting by Picoodle.com

Reblog this post [with Zemanta]

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Türk Dünyası Müzikleri

Böbreğime Kum Doldu Atmaya Kürek Gerek!

Linux Terminalinde Eğlenceli Sürpriz Yumurtalar