Kendi Kendine Söyleşi Yapmak





Kendi kendime sorular sorduğum bir gecede aklıma birden kendi kendime söyleşi yapmak geldi. Tamam biliyorum çok saçma ama yine de zevkli geldi ve bunu burada yayınlamak istedim. Aşağıda "İnternet ve Siz" temalı, kendi kendine söyleşinin ilk örneğini göreceksiniz. :)

-İnternetle ne zaman tanıştınız?

2005 yılının sonlarında. Daha önceleri de internet kafelerde
kendisiyle flört etmişliğim vardı ama, asıl tanışmamız 2005 yılında
kendi kişisel bilgisayarımı alıp, evime internet bağlatmamla oldu.

-Ne sıklıkla internete bağlanırsınız?

Evde olduğum hergün. Eğer evde değilsem, internet kafelere pek
gitmiyorum. Ama evdeysem modemim her daim açık olur.

-İnternette ne kadar zaman geçiriyorsunuz?

Günde en az 2-3 saatimi internette geçiriyorum. Tabi bu asgari
süre. Eğer yapacak hiç bir işim yoksa bu süre 8,9,10 ve hatta üstüne
bile çıkıyor.

-En çok ne tür sitelerde zaman harcıyorsunuz?

Elbette bloglarda, üye olduğum forumlarda, arama motorlarında,
topluluk sitelerinde (linux toplulukları), haber sitelerinde, kişisel
ilgi alanıma hitap eden sitelerde.

-En sık kullandığınız 5 site nedir?

1-) Google :)
2-) Ubuntu-tr.org (forum kısmında)
3-) Pardus-Linux.org (forum kısmında)
4-) Blogger
5-) Gmail ve Hotmail e posta hizmeti sitelerinde

-Yer imleri (sık kullanılanlar) listenizde kaç site var?

Oldukça fazla. Tahmini olarak 150-160 site vardır sanırım. Tabi
bir de bir tarayıcı da olup diğerinde olmayan siteleri de sayarsak bu
sayı 200'e kadar gidebilir. Fakat en sık kullandığım site sayısı 25-30
civarındadır.

-Anında mesajlaşma yazılımlarıyla aranız nasıldır?

Aslında çok fazla kullanmam. Arada çok canım sıkılırda konuşacak
birilerini ararsam oturum açıp konuşacak insan arar, bulamazsamda
kapatırım.

-Hangi tarayıcıyı(tarayıcıları) kullanırsınız?

Çoğunlukla Firefox. Ama arada Opera kullandığımda olur. Ara sıra
da sadece meraktan kurup kısa süre kullandığım tarayıcılarda olmuştur.
Deneme amaçlı kurup kullandığım tarayıcılar arasında en hoşuma giden
Flock olmuştur. Ancak çok fazla sosyal ağ sitelerini kullanmadığım için,
sürekli kullanmamıştım.

-Kablolu mu kablosuz mu bağlantıyı tercih ediyorsunuz?

Dizüstü bilgisayarım olmadığı için kablolu bağlantıyı
kullanıyorum.

-İnternetten alışveriş yapar mısınız?

Hayır. Alışverişi pek sevmem.

-Tarayıcı oyunlarını oynar mısınız?

Evet ara ara methini duyup bir süre oynadığım oyunlar olmuştur.
Şimdi
de bir oyun oynuyorum, adı umaykut, zevkli bir oyun. Sanırım en uzun
soluklu tarayıcı oyunum olarak tarihe geçecek kendisi. :)

-Video sitelerini ne sıklıkla kullanırsınız?

Facebookta arada videoları takip ederim. Bir de okudum bloglarda
yada forumlarda bağlantı verilenleri izlerim. Ama sırf video izlemek
için video sitelerini kullanmam. Tabi bunda kotalı kullanıcı olmamın da
etkisi büyük. :)

-P2P yazılımlarıyla aranız nasıldır, torrent kullanır mısınız?

Şimdi P2P kullanmıyorum dersem yalan olur, kullanıyorum elbette
arada. Ama pek sık kullanan biri değilim. Sanırım "Korsana Hayır"
kampanyası bir suçluluk psikolojisi yarattı üstümde, bu yüzden özellikle
mp3 indirmemeye çalışıyorum. Torrente gelince onu sık kullanıyorum.
Özellikle yeni Gnu/Linux dağıtımların indirirken torrent sistemini
kullanırım.

-İnternette kullandığınız rumuzlar nelerdir? Kaç tane rumuz kullanıyorsunuz?

En çok kullandığım rumuzum, "dozi" dir. Arada başka rumuzlarda
kullanırım. En çok kullandığım 4 adet rumuzum vardır.

-Kalonline, Metin2, Silkroad türü oyunlar oynar mısınız?

Hayır. Aynı şey değil ama sıkı bir Urban Terror oyuncusuyumdur.
:)

-İnternet kullanımınızla ilgili en sık kullandığınız yazılımlar nelerdir?

Elbette tarayıcım Firefox.
Bir diğer tarayıcım Opera.
Msn yazılımım Amsn.
Torrent yazılımım Ktorrent ya da Transmission.
P2p yazılımım Limewire.
E-Posta yazılımım Evolution.
Rss okuyucum Akregator ve Liferea.
Sohbet odalarına bağlanmak için kullandığım yazılımım
Konversation.


-İnternetsiz bir yaşamı tarif eder misiniz? İnternet bulunmamış olsaydı sizce dünya nasıl olurdu?

İnternet bağımlısı sayılabilecek bir insan olarak, internetsiz
yaşam bana tatsız gelirdi sanırım. İnternet bulunmasaydı bilgiye ulaşmak
zor olurdu, iletişim daha zayıf olurdu, bunlara bağlı olarakta bir çok
bilim dalı ve sektör, nal toplar olurdu. Tabi bir de insanlar daha
sağlıklı olurdu sanırım. Yani bu kadar teknoloji elbette biyolojik bir
canlı olan biz insanlara yarar kadar zarar da getiriyor.

-Peki güvenli bir internet kullanımı için, bilgisayarınızda ne gibi önlemler alıyorsunuz?

Aslında pek fazla önlem almıyorum. Gnu/Linux bu konuda bana
yeterince yardımcı oluyor zaten. Ama yine de eğer kullandığım dağıtımda
grafiksel bir güvenlik duvarı varsa, onu aktif ediyorum. Bir de
kullandığım portlara dikkat ediyorum hepsi bu.



Bu kendi kendine söyleşi, bu yazıyı okuyan herkese gelsin. Sizlerde ister tüm soruları aynen alarak, ya da eklemeler ve değiştirmeler yaparak bu söyleşimsi mimimtırak şeyi kullanabilirsiniz. Haydi kendinize iyi bakın!

Yorumlar

Yorum Gönder

İki çift lafım var!

Bu blogdaki popüler yayınlar

Türk Dünyası Müzikleri

Böbreğime Kum Doldu Atmaya Kürek Gerek!

Linux Terminalinde Eğlenceli Sürpriz Yumurtalar