Pardus 2009 ve Nvidia 173






İki yazı önce bahsettiğim Pardus cdim elime ulaştı. Tabi ben de hiç zaman kaybetmeden ulaştığı gün bilgisayarıma kurdum. Kurulum her zamanki gibi sorunsuz, kolay ve hızlıydı. Daha önceki sürümlerde özellikle ekran kartıyla ilgili sorunlar yaşardım ama bu sefer onuda yaşamadım:


Pardus 2009 şimdiye kadar bütün Pardus sürümleri içerisinde ekran kartımı doğru tanıyıp, istediğim çözünürlükte kullanmama da izin veren tek sürüm oldu. Daha önceki Pardus sürümlerinde de ekran kartım tanında, çalıştı ama hep birşeyler eksik kalıyordu. En çokta çözünürlük konusu can sıkıcı oluyordu. Her seferinde istediğim çözünürlüğü xorg.conf dosyasına elle girmem ve belki de daha başka taklalar atmam gerekiyordu. Tabi bu sadece Pardus'un sorunu değildi. Diğer birçok Gnu/Linux dağıtımı da benzer şekillerde beni uğraştırıyorlardı. Hepsinde mutlu sona ulaşıyordum ama bu biraz sancılı oluyordu.

Ama bu sefer herşey istediğim gibi oldu. Tabi istediğim gibi olması için biraz uğraştım ama eskisi kadar değil bu sefer. Sadece Menü --> sistem ayarları --> Ekran yolunu izleyip, ekran kartımı kurdum. Sonra da yine aynı yerdeki Aygıtlar sekmesinden ekran kartı yapılandırma
kısmına girip video sürücüsü olarak nvidia 173'ü seçtim. Bu işlemden sonra da yine Ekranlar bölümünden Çıkış özelliklerini istediğim şekilde ayarladım. Şu anda ekran kartım istediğim gibi çalışıyor. Pardus'ta Urban Terror oynayabiliyorum yeniden.

Bunların dışında şu anda yeni Pardus'u tanımaya çalışıyorum. Orasını burasını kurcalıyorum sevimli Pardusçuğumuzun. :)
Bir de ekran görüntüsü vereyim size...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Türk Dünyası Müzikleri

Böbreğime Kum Doldu Atmaya Kürek Gerek!

Linux Terminalinde Eğlenceli Sürpriz Yumurtalar