Usb Lamba

Uzun zamandır yapmayı düşündüğüm ama bir türlü elim değip de yapamadığım bir şeydi bu "usb lamba". En sonunda geçen gün biraz da can sıkıntısının yardımıyla aldım elime falçatayı, tornavidayı giriştim işe.

Ben genelde geceleri, evde herkes uyurken bilgisayar başında olurum. Her ne kadar herkesten uzak, minik odamda olsam da, odamdan süzülen ışık diğer odada uyuyanları rahatsız ediyor. Sadece ekranın ışığında el yordamıyla bir yerlere uzanıp, etraftaki nesneleri seçmeye çalışıyorum. Masaüstünde bir adet lambam var aslında ama onu açmam bile diğer insanları rahatsız etmeye yetiyor nedense. Daha önceleri "bi milyoncu" diye anılan bir dükkandan pille çalışan minik bir masa lambası almıştım. (bu tip abik gubik şeylere para harcamayı pek severim ben) Ama onu kullanmaya kalktığımda da pilleri benim uzun süreli çalıştırmalarıma dayanamayıp iflas ediyordu. Birkaç ay önce bir sitede nasıl usb lamba yapılacağına dair bir yazı okumuştum. Hep denemeyi düşünüyordum sonunda denedim ve mutlu sona ulaştım. :)

Şimdi yeterince boş zamanı olanlar ve canı sıkılanlar ile usb lamba yapımına başlayabiliriz. Öncelikle ben zaten var olan minik pilli lambamı usb den çalışacak hale getirdim. Yani tembelliğe kaçtım. Elinde böyle bir lambası olanlar deneyebilirler. Ancak olmayanlar bu adresi ziyaret ederek gerekli malzemeleri ve lambanın adım adım nasıl yapılabileceğini öğrenebilirler. Verdiğim adreste daha birçok ilginç proje mevcut. Böyle şeylere meraklı olanların hoşuna gidecektir diye düşünüyorum.

Benim pilli den usb'li ye çevirdiğim devşirme lambam:



Bu da mesai yaparken:

Yorumlar

  1. bizimkiler de rahatsız olurdu bilgisayarımın ışığından ve fan sesinden. ses için birşey yapamadım ama ışık konusunda karanlıkta monitöre bakmaktan baykuş ifadeli olduğumu söyleyebilirim.

    eline sağlık, üretimin her türü hep güzel.

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürler Azze. Böyle ilginç fikirleri denemeyi severim, eğlenceli oluyor. Fan sesi için ayda bir ya da en geç 2 ayda bir fanları söküp temizlemek dışında yapılabilecek fazla bir şey yok gibi görünüyor. Bahsettiğin iyi oldu sen söyleyince bilgisayardan gelen gürültüyü fark ettim, sese bağışıklık kazanmışım demek ki. :) Yarın bi temizlik yapayım bende.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

İki çift lafım var!

Bu blogdaki popüler yayınlar

Türk Dünyası Müzikleri

Böbreğime Kum Doldu Atmaya Kürek Gerek!

Pardus 2011 Çözünürlük Sorunumu Çözdüm