23 Ekim 2010 Cumartesi

Ama Yaşıyorum....

Issız bir yerdeyim. Çok ıssız. Neden bilmiyorum ama üşüyorum biraz. Etrafta hiç ses yok, hem de hiç. Kafam karışık. Kimim, neyim, nerdeyim...? Soru çok, yanıt yok. Her şey çok anlamsız. Ya da herşey anlamlı ben anlamsızım. Üşüyorum, ellerim.... Her yer çok karanlık. Bir saniye. Bir ses var. Evet evet bir ses geliyor derinden. Sadece bir fısıltı, anlamsız, anlaşılmaz bir ses ama sanki tanıdık bir ses. Başım ağrıyor ve gittikçe ağırlaşıyor. Ses geliyor bir yerlerden. Ama ne diyor anlayamıyorum.

Sigara içmeliyim. Hemen bir sigara yakmalıyım. O ses, beynimi kemiriyor. Birşeyler diyor tam duyamıyorum. Derin bir nefes almalıyım sigaramdan. Bir müddet tutmalıyım dumanı içimde. Sonra salmalıyım pof diye. O ses hala bir şeyler anlatıyor.

Sanki derinde bir yerlerde bir yıkım var. Bir göz yaşı. Grayderlerin sesi geliyor çığlık gibi. Bir kalp atıyor ritmi bozuk.

Sonra birden loş bir ışık görünüyor. Yürüyorum ona doğru. Duruyorum. Hatıralar resmi geçit yapıyor. Protokolde ayrılıklar, pişmanlıklar... O ses daha da yükseliyor. Şimdi kulaklarımı sağır edercesine haykırıyor. Yalnızsın diyor, hem de çok yalnız...

Susuyorum. Biraz başım dönüyor, belli belirsiz bir yaş süzülüyor yanaklarımdan, silmiyorum. Ben ağlamam ki!

Issız bir yerdeyim. Hem de çok ıssız. Üşüyorum biraz. Ama yaşıyorum, ritmi bozuk bir kalple, karanlıklar içinde...

16 Ekim 2010 Cumartesi

GsAmsn Kabuğu Sürüm 1.0.5

Daha önce bu yazımda 0.2 sürümünü duyurduğum ve tamamiyle can sıkıntısının bir eseri olan, çok çok çok acemi bir Gimp kullanıcısının elinden çıkmış Amsn kabuğumu hatırlarsınız.

Bugün yine can sıkıntısından ve tabi bir de GNU/Linux için birşeyler yapma isteğiyle GsAmsn kabuğumun yeni sürümünü duyurmaktan kıvanç duyuyorum. :)

Efendim bu sürümde neler değişti diyecek olursanız, hani olursanız diye söylüyorum yani, öncelikle renkler tamamiyle değişti. Eski kabuktaki sarı biraz cırtlak bir sarıydı ve kırmızı da çok göz yoruyordu. Artık yeni temadaki renkler daha koyu ve göz yormuyor. Zaten bu yeni temadaki renkleri orjinal Galatasaray renk değerleriyle oluşturdum.

İkinci önemli değişiklik ise daha önceki sürümde bir türlü çözümünü bulamadığım bir hatanın, sonunda çözülmüş olması. GsAmsn 0.2 sürümündeki sohbet penceresinde, metin giriş alanındaki yanıp sönen imleç görünmüyordu. Yeni sürümle birlikte artık bu sorun ortadan kalktı. Yeni kabuğu kullanmak isteyen Galatasaray tutkunu arkadaşlara duyrulur. :)

Bunlar da ekran görüntüleri:

    Giriş ekranı:

    Bağlantı listesi:



    İndir : GsAmsn Kabuğu

    Alternatif indirme adresi : GsAmsn Kabuğu

10 Ekim 2010 Pazar

Ubuntu 10.10 Çıktı!




Merakla beklediğimiz Ubuntu' nun yeni sürümü 10.10 çıktı. Ubuntu resmi sitesinden masaüstü sürümünü ve diğer sürümleri indirebilirsiniz. Ubuntu 10.10 da neler yeni diye merak edenler ubuntu-tr wikisinden bilgi alabilirler.




Yumulun...!

5 Ekim 2010 Salı

Acemi Penguen

Geçen gün yaptığım bir hata yüzünden şu anda Ubuntu 10.04'e ulaşamıyorum. Nereden estiyse birden Arch Linux kurma isteği uyandı bende. Bir nevi şeytan dürttü denebilir.:) İndirmeye başladım. Sonra da  adresindeki Arch Linux kurulum kılavuzunu okumaya başladım. Yazıcım olmadığı için sayfanın çıktısını alamadım o yüzden elle not almaya başladım. Küçük bir deftere aldığım notlar tam 7 sayfa tuttu. :) Arch Linux indikten sonra cd ye yaktım ve sistemi yeniden başlattım. Kurulum kılavuzunda belirtildiği gibi önce root girişi yaptım, tr-f klavye ayarı yapamadığım için q olarak kurulum yapmak zorunda kaldım tabi bu biraz zorladı. :) Sonra /arch/setup komutunu vererek kurulum betiğini başlattım. Cfdisk isimli konsol arayüzlü disk bölümleme uygulaması ile diskimin /dev/sda1 bölümünü biçimlendirmek istedim. Diğer disk bölümlerimde önemli dosyalarım bulunuyordu. Örneğin /dev/sda2 de bütün dosyalarım (müziklerim, videolarım, belgelerim...) bulunuyordu. Oraya hiç dokunmamalıydım. Ayrıca /dev/sda6 da Ubuntu 10.04üm bulunuyordu. Sadece sda1 kısmını biçimlendirdim. Fakat bir türlü biçimlendirdiğim disk bölümünü disk tablosuna yazamadım. Sonra yazmayı başardım. Fakat bir türlü diğer aşamaya geçemedim. Anlaşılan bir hata yapıyordum ama yaptığım hatanın ne olduğunu anlayamadım bir türlü. Uzuuun bir süre uğraştıktan sonra Arch kuramayacağımı kabul etmek zorunda kaldım. Sandığım kadar iyi değilmişim Linux konusunda demek ki dedim. Arch kurma sevdasını bir başka bahara bırakarak kurulum betiğinden çıktım.

Tabi artık /dev/sda1 bölümüm bulunmadığı için grubum da çalışmayacaktı. Ubuntu' yu çalışan cd olarak kullanarak yeniden grub kurabilirim diye düşündüm. Ama Ubuntu cdmi bulamadım. Sonra onu yeğenimde bıraktığım aklıma geldi. :) Bende en azından Ubuntu' yu tekrar açabilmek için yeni bir sistem kurayım ne de olsa yeni kurulan sistem grub kurulumu yapacak ve Ubuntuyu gruba ekleyecek dedim. Elimde Backtrack 4 cdsi vardı. Zaten Backtrack 'i de hep merak ederdim. Onu kurdum. Ama o da ne grub açılış ekranında Ubuntu var ama açılmıyor, hata veriyordu. Elle grub dosyasını tekrar düzenledim, sonra tekrar düzenledim, bir daha düzenledim.... Ama ne yaparsam yapayım bir türlü grub ekranında Ubuntu' m görünmüyordu. Anlam veremedim. En iyisi Pardus kurayım tekrar o Ubuntu' yu her zaman grub da listelemeyi başarıyor diye düşündüm. Pardus kurdum. Ama yine olmadı grub ekranımda yine Ubuntu görünmüyordu.

Sonra aklıma Gparted ile disk bölümlerini incelemenin, sorunun ne olduğunu anlamak için iyi bir yöntem olacağı geldi. Pardus' a Gparted kurdum ve Gparted açıldığında karşıma çıkan disk tablosunu görünce bir an dona kaldım. :) Ekran aynen aşağıdaki gibiydi.


Arch kurmaya çalışırken meğerse Ubuntumun bulunduğu /dev/sda6 bölümünü /dev/sda3 adı altında uzatılmış bir bölüm oluşturup onun altına taşımışım. Yani Ubuntum artık birincil disk bölümünde değilmiş. O yüzden de kurduğum Backtrack ve Pardus onu grub ekranına ekleyemiyormuş. :(

Şu anda tüm güncellemeleri yapılmış, sevdiğim ve sık kullandığım bir sürü yazılım yüklü, özelleştirmeleri yapılmış, temaları yüklenmiş, kusursuz çalışan Ubuntuma ulaşamıyorum. Bunun tek suçlusu da benim. Çünkü Arch kurmaya çalışırken, arka arkaya başarız olunca biraz paniklemiş ve dikkatsiz davranıp dokunmamam gereken disk bölümlerimi yanlışlıkla değiştirmişim. Şimdi gidip yeğenimin evinden Ubuntu 10.04 cdsini alıp tekrardan kurulum yapabilirim ama yaklaşıp 6 aydır kullandığım Ubuntunun tüm güncellemelerini tekrar yüklemek kotalı bir kullanıcı olarak benim için zor olacak. 10 Ekimde Ubuntu 10.10 çıkacak artık onu kuracağım bende. Bu arada da uzatılmış disk bölümü haline getirdiğim Ubuntu bölümümdeki dosyalarımın yedeğini almak için dün 6 adet boş dvd aldım. Bu gece şöyle güzel bir yedekleme yapacağım. :) Sonra da 10 Ekimde yeni Ubuntuya merhaba diyeceğim.

Tüm bu başıma gelenlere rağmen (ki dediğim gibi bunların tek sorumlusu benim) yine de Arch kurmayı istiyorum aslında. Belki şu yedeklerimi aldıktan sonra tekrar bir kurulum macerasına girişebilirim. :D Ne demişler yenilen pehlivan güreşe doymazmış.