Acemi Penguen

Geçen gün yaptığım bir hata yüzünden şu anda Ubuntu 10.04'e ulaşamıyorum. Nereden estiyse birden Arch Linux kurma isteği uyandı bende. Bir nevi şeytan dürttü denebilir.:) İndirmeye başladım. Sonra da  adresindeki Arch Linux kurulum kılavuzunu okumaya başladım. Yazıcım olmadığı için sayfanın çıktısını alamadım o yüzden elle not almaya başladım. Küçük bir deftere aldığım notlar tam 7 sayfa tuttu. :) Arch Linux indikten sonra cd ye yaktım ve sistemi yeniden başlattım. Kurulum kılavuzunda belirtildiği gibi önce root girişi yaptım, tr-f klavye ayarı yapamadığım için q olarak kurulum yapmak zorunda kaldım tabi bu biraz zorladı. :) Sonra /arch/setup komutunu vererek kurulum betiğini başlattım. Cfdisk isimli konsol arayüzlü disk bölümleme uygulaması ile diskimin /dev/sda1 bölümünü biçimlendirmek istedim. Diğer disk bölümlerimde önemli dosyalarım bulunuyordu. Örneğin /dev/sda2 de bütün dosyalarım (müziklerim, videolarım, belgelerim...) bulunuyordu. Oraya hiç dokunmamalıydım. Ayrıca /dev/sda6 da Ubuntu 10.04üm bulunuyordu. Sadece sda1 kısmını biçimlendirdim. Fakat bir türlü biçimlendirdiğim disk bölümünü disk tablosuna yazamadım. Sonra yazmayı başardım. Fakat bir türlü diğer aşamaya geçemedim. Anlaşılan bir hata yapıyordum ama yaptığım hatanın ne olduğunu anlayamadım bir türlü. Uzuuun bir süre uğraştıktan sonra Arch kuramayacağımı kabul etmek zorunda kaldım. Sandığım kadar iyi değilmişim Linux konusunda demek ki dedim. Arch kurma sevdasını bir başka bahara bırakarak kurulum betiğinden çıktım.

Tabi artık /dev/sda1 bölümüm bulunmadığı için grubum da çalışmayacaktı. Ubuntu' yu çalışan cd olarak kullanarak yeniden grub kurabilirim diye düşündüm. Ama Ubuntu cdmi bulamadım. Sonra onu yeğenimde bıraktığım aklıma geldi. :) Bende en azından Ubuntu' yu tekrar açabilmek için yeni bir sistem kurayım ne de olsa yeni kurulan sistem grub kurulumu yapacak ve Ubuntuyu gruba ekleyecek dedim. Elimde Backtrack 4 cdsi vardı. Zaten Backtrack 'i de hep merak ederdim. Onu kurdum. Ama o da ne grub açılış ekranında Ubuntu var ama açılmıyor, hata veriyordu. Elle grub dosyasını tekrar düzenledim, sonra tekrar düzenledim, bir daha düzenledim.... Ama ne yaparsam yapayım bir türlü grub ekranında Ubuntu' m görünmüyordu. Anlam veremedim. En iyisi Pardus kurayım tekrar o Ubuntu' yu her zaman grub da listelemeyi başarıyor diye düşündüm. Pardus kurdum. Ama yine olmadı grub ekranımda yine Ubuntu görünmüyordu.

Sonra aklıma Gparted ile disk bölümlerini incelemenin, sorunun ne olduğunu anlamak için iyi bir yöntem olacağı geldi. Pardus' a Gparted kurdum ve Gparted açıldığında karşıma çıkan disk tablosunu görünce bir an dona kaldım. :) Ekran aynen aşağıdaki gibiydi.


Arch kurmaya çalışırken meğerse Ubuntumun bulunduğu /dev/sda6 bölümünü /dev/sda3 adı altında uzatılmış bir bölüm oluşturup onun altına taşımışım. Yani Ubuntum artık birincil disk bölümünde değilmiş. O yüzden de kurduğum Backtrack ve Pardus onu grub ekranına ekleyemiyormuş. :(

Şu anda tüm güncellemeleri yapılmış, sevdiğim ve sık kullandığım bir sürü yazılım yüklü, özelleştirmeleri yapılmış, temaları yüklenmiş, kusursuz çalışan Ubuntuma ulaşamıyorum. Bunun tek suçlusu da benim. Çünkü Arch kurmaya çalışırken, arka arkaya başarız olunca biraz paniklemiş ve dikkatsiz davranıp dokunmamam gereken disk bölümlerimi yanlışlıkla değiştirmişim. Şimdi gidip yeğenimin evinden Ubuntu 10.04 cdsini alıp tekrardan kurulum yapabilirim ama yaklaşıp 6 aydır kullandığım Ubuntunun tüm güncellemelerini tekrar yüklemek kotalı bir kullanıcı olarak benim için zor olacak. 10 Ekimde Ubuntu 10.10 çıkacak artık onu kuracağım bende. Bu arada da uzatılmış disk bölümü haline getirdiğim Ubuntu bölümümdeki dosyalarımın yedeğini almak için dün 6 adet boş dvd aldım. Bu gece şöyle güzel bir yedekleme yapacağım. :) Sonra da 10 Ekimde yeni Ubuntuya merhaba diyeceğim.

Tüm bu başıma gelenlere rağmen (ki dediğim gibi bunların tek sorumlusu benim) yine de Arch kurmayı istiyorum aslında. Belki şu yedeklerimi aldıktan sonra tekrar bir kurulum macerasına girişebilirim. :D Ne demişler yenilen pehlivan güreşe doymazmış.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Türk Dünyası Müzikleri

Böbreğime Kum Doldu Atmaya Kürek Gerek!

Linux Terminalinde Eğlenceli Sürpriz Yumurtalar