Pardus 2009 Cilalama



Pardus'uma cila çektim. Biraz renk şemasıyla oynadım biraz da simgeleri değiştirdim ve karşıma bambaşka bir Pardus çıkıverdi. Gnu/Linux'un en güzel özelliği de bu zaten istediğiniz gibi özelleştirebiliyor olmanız.



Renk Şeması: Pardus'ta sistem ayarları yazılımını açıp "görünüm" bölümüne girin. Ardından Renkler sekmesinden "Yeni Şemalar Yükle" tuşuna basın. Böylece Kde-look.org adresi üzerindeki renk şemalarına ulaşabilecek ve beğendiklerinizi indirebileceksiniz. Aşağıdaki ekran görüntüsündeki gibi bir renk şeması istiyorsanız, şiddetle "Konsolta" isimli renk şemasını öneririm. Siyah zemin üzerinde yeşil yazılar insanda grafik ekranda dahi konsol kullanıyormuş hissini yaşatabiliyor. Pardus dışı dağıtım kullananlar için bu adres iş görecektir.



Simge Teması: Renk şemasını hallettiğimize göre şimdi sıra simge temasında. Simgeler sekmesine geçerek "Yeni Temalar Al" tuşunu tıkırdatıyoruz. "Oxygen Refit Black" isimli simge temasını seçip yükle diyoruz. Bu işlem biraz vakit alabiliyor. O da kurulduktan sonra "Uygula" diyerek yaptığımız değişiklikleri onaylıyoruz. Pardus dışı dağıtımlar için bu adres tam isabettir. Artık sizinde aşağıdaki görünüme benzer bir Pardus'unuz var demektir. Afiyet olsun efendim. :)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Türk Dünyası Müzikleri

Böbreğime Kum Doldu Atmaya Kürek Gerek!

Linux Terminalinde Eğlenceli Sürpriz Yumurtalar