Türk Dünyası Müzikleri


Orta Asya'dan Balkanlara Türk Dünyası Müzikleri:



Bu eser T.C. Kültür Bakanlığı Devlet Türk Dünyası Müziği Topluluğu tarafından icra edilmektedir. Bu topluluk dünyada ve ülkemizde bu alanda faaliyet gösteren tek topluluktur. Önemli bir boşluğu doldurmuştur.

İnternette Orta Asya ile ilgili araştırma yaparken http://www.tika.gov.tr/TR/Icerik.ASP?ID=132 adresini buldum. Kültür Bakanlığı Devlet Türk Dünyası Topluluğu tarafından icra edilen iki cd lik bu çalışmayı muhakkak incelemelisiniz. Ben geç öğrendiğime pişman oldum, siz de vakit kaybetmeden dinleyin istedim. Kazaklardan Özbeklere, Gagauzlardan Tuvalara kadar birçok kardeş Türk devletine ait bu ezgiler, eminim hoşunuza gidecektir. Keyifli dinlemeler.

1.cd İçindeki Müzikler
Şarkı Adı Ülke
Mp3-Süresi
1.Aday
Kazakistan
2.Mingitav
Karaçay Türkleri
3.Uralım
Başkortostan
4.Kat Cazam
Kırgızistan
5.Savt-ı suvare
Özbekistan
6.Getme
Azerbaycan
7.Mari Kız
Gagauz Türkleri
8.Hasret Çektim
Uygur Türkleri
9.Bejin'den
Tuva
10.Ayrılmagız
Tataristan
11.Küşt depti
Türkmenistan
12.Şehnaz sarkı
Türkiye

II.CD İÇİNDEKİ MÜZİKLER
Şarkı Adı Ülke
Mp3-Süresi
1.Gaytağı
Azerbaycan (Seid Rüstemov)
2.Manas
Kırgızistan
3.Bar mi?
Türkmenistan
4.Cildizım
Kazakistan
5.Yarimnin saçı meyde
Özbekistan
6.Biz Kırım'dan Çıkkandan
Kırım Tatarları
7.Elmaların yongası
Türkiye
8.Şıngır Şıngır
Çuvaşistan
9.Münüse
K.K.T.C.
10.Khanza big
Hakas Türkleri
11.Sonamız gölde kaldı
Kuzey Irak Türkleri
12.Şefo'nun evi
Rumeli
13.Kiye henni
Saha-Yakut Türkleri
14.Tahtacı Semahı Türkiye

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Böbreğime Kum Doldu Atmaya Kürek Gerek!

Linux Terminalinde Eğlenceli Sürpriz Yumurtalar