F Klavyene Sahip Çık!




Çoğumuz forumlarda, bloglarda ama özellikle anlık mesajlaşma yazılımlarında Türkçeyi bozarak yazanlara sinir oluruz. Hatta Türkçeyi bozarak yazanlarda bu huylarına gıcık olurlar ama bırakamazlar. Böyle yazmanın daha kolay oyduğunu savunanlar olur bazende. Şimdi “v” yerine daha yakında duran “w” varken niye uğraşayım ki diyor bazıları. Evet haklılar aslında. Çünkü çoğunluğun kullandığı q klavye de “w” harfi “v” harfine göre daha kolay bir yerde duruyor. Aynı şekilde “ğ” harfini hiç kullanmayanlar da çoğunlukta. Peki neden böyle oluyor? Çünkü kendi alfabe yapımıza uygun olmayan, devşirme bir klavye kullanıyoruz. “Q Türkçe”....! Söylenişi bile birşeylerin ters gittiğini açıkça belli etmiyor mu?

Bende ilk bilgisayarımı aldığımda “q klavye” ile birlikte almıştım. Çünkü “f klavye” nin varlığından bile bi haberdim. Uzun bir süre bu devşirme klavyeyi kullandım. Ama hiçbir zaman istediğim hızda yazamıyordum. Sonra internette F klavye hakkında yazılar okudum. Araştırmalarımın sonucunda zaten rahatsızlık duyduğum Türkçe Q klavye (!) kullanımından vazgeçmeye karar verdim. Yaşadığım ilçedeki bütün bilgisayar mağazalarını dolaşmaya başladım. Çoğunuzun tahmin edebileceği üzere bir türlü f klavye satan bir yer bulamıyordum. Yanlış hatırlamıyorsam girdiğim dördüncü dükkanda F klavye var mı? şeklindeki soruma olumlu yanıt alabildim. Bu olumlu yanıtı alabildiğim 4. dükkanın sahibi ile aramda şöyle bir konuşma geçti;

B : ben
S : satıcı

B : İyi günler, ben f klavye almak istiyorum acaba elinizde var mı? (artık umudum kırılmıştı)
S : “ef” klavye mi istiyorsunuz?
B : f klavye istiyorum. ( ef ne lan...!)
S : Bir bakalım sanki bir tane vardı....
B : İyişallah....
S : Aaaa yok galiba ya! Bulamıyorum burda ( Rafları kurcalarken...)
B : Hadi ya tüh...
S : Hıh tamam buldum ( f klavyenin kutusunun üzerindeki tozları silerken) bir tek bu var, buyrun...
B : ( klavye kutusunu elime alıp incelerken) Oh.. be sonunda buldum. Ne kadar acaba?
S : 15 lira...
B : peki buyrun ( ücret ödeme merasimi)
S : Güle güle kullanın...
B : Teşekkürler... İyi günler...


Klavyemi aldıktan sonra öyle çok sevinmiştim ki anlatamam. Çarşıdan eve adete koşarak geldim...
Hemen bilgisayarımda bağlı olan q klavye yi söktüm ve yeni klavyemi taktım. Tasma dan klavye ayarlarımı değiştirdikten sonra yeni klavyemi kullanmaya başladım. İlk olarak bu siteye girdim ve klavye alıştırması yapmaya başladım. İlk günler tabiki klavye hızım q klavyedekinden de kötü durumdaydı. Ama azmettim uğraştım ve iki gün sonra nispeten daha hızlı bir şekilde kullanmaya başlamıştım klavyemi. Hemde q klavyede çok uğraşıp bir türlü başaramadığım on parmak şeklinde ve klavyeye bakmadan...!

Şimdi tüm bunları neden yazdım? Dilimize sahip çıkmalıyız, onu elimizden geldiğince güzel kullanmaya çalışmalıyız. Zaten ülke olarak birçok değerimizi yavaş yavaş yitiriyoruz. En azından Türkçemize sahip çıkarak, hemde bunu dilimize en uygun klavye dizilimi olan f klavyeyi kullanarak, yanlış giden şeyleri bir yerlerden düzeltmeye başlamalıyız. Dünya, giderek sınırların ortadan kalktığı bir gezegen. Eğer diğer kültürlerin içinde eriyip gitmek istemiyorsak Türkçemize ve klavyemize sahip çıkmalıyız.

Yorumlar

  1. Çok mükemmel bir teşhis, tespit ve bilimum güzel anlamlı sözler :), Türkçe'ye çok özen gösterdiğim için benim gibi insanların olduğunu görmek gerçekten çok hoş... Düşüncelerinizin devamını diliyorum.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

İki çift lafım var!

Bu blogdaki popüler yayınlar

Türk Dünyası Müzikleri

Böbreğime Kum Doldu Atmaya Kürek Gerek!

Linux Terminalinde Eğlenceli Sürpriz Yumurtalar