Puppy Linux'u Usb'ye Kurma (kalıcı olarak)


Bir önceki yazımızda Puppy Linux'u (BionicPup 8.0) çalışan bir sistem olarak denemiştik. Bendeniz pek bi sevmiştim bu sevimli köpek yavrusunu.

Bu yüzden kendisini kurmaya karar verdim. Ancak bilgisayarımdaki Ubuntu'dan olmak istemediğim için (çok fazla kurulu uygulamam var) kendisini usb belleğe kurmak daha mantıklı geldi.

Elimde sabit diski arızalı ikinci bir dizüstü bilgisayar bulunuyor. Atıl duran bu bilgisayarı değerlendirebilmek için Puppy Linux'u bu bilgisayarda usb bellek aracılığıyla kullanmaya karar verdim. Bu yazıyı da şu anda usb'ye Puppy kurulumu yaptığım o atıl bilgisayardan yazıyorum. 


İnternette biraz arama ile nasıl yapılacağı aslında yazıyor. Ancak Türkçe bir kaynak olmamasından dolayı ve kendime de bir hatırlatıcı olması için buraya da yazıp, paylaşmak istiyorum.

Öncelikle Puppy Linux'u indirmediyseniz, bu bağlantıya tıklayarak kendisini indirebilirsin. Bağlantıya tıkladığınız takdirde görebildiğiniz üzere kendisinin Ubuntu, Slackware ve Raspbian versiyonları var.

Siz bu versiyonlar arasından aklınıza yatanı indirebilirsiniz elbette. Ama benim önerim Ubuntu Bionic versiyonunu indirmeniz yönünde olacak. Çünkü benim Slackware bilgim pek yok. :)  32 bit ya da 64 bit olanlardan hangisi sisteminize uygunsa onu indirerek ilk adımı atmış olacaksınız.

Sisteminizin 32 bit mi yoksa 64 bit mi olduğunu bilmiyorsanız GNU/Linux için;

uname -a 
komutunu terminalden girerek öğrenebilirsiniz.

İndirme bittikten sonra iso kalıbını boş bir usb ya da cd'ye "kalıbı yazdır" şeklinde yazdırın. Daha sonra bilgisayarınızı kalıbı yazdırdığınız medyadan başlatmak için bios ayarlarından o medyadan önyükleme yapacak şekilde ayarlayın. Nasıl yapılacağını bilmiyorsanız Ubuntu için: ubuntu-tr viki sayfasını ziyaret edin.

Şahsen elinizde fazladan usb varsa iso imajını bu fazladan usb'ye yazmanızı öneririm. Ben dvd'den başlattığımda sorunla karşılaşmıştım. Tabi bu benim sistemime özel bir sorun da olabilir. Daha sonra usb ile başlattığımda sorun yaşamadım. 

Tabi bu arada Puppy Linux'u kuracağınız ikinci bir usb belleği de bilgisayarınıza bağlamayı unutmayın. 

 

İşte karşınızda Puppy Linux önyükleme ekranı! İlk seçenek ile önyüklemeyi başlatın. Birkaç dakika içinde Puppy masaüstü karşınıza gelecektir.

Veee...


Sade ve basit arayüzüyle Puppy çalışmaya hazır! ;)

Öncelikle Puppy sizi dil, klavye, saat, internet bağlantısı gibi şeyleri yapmak için yönlendirecektir. Yönlendirmeleri takip ederek kolay bir şekilde ayarlarınızı yapabilirsiniz. Ayrıca bu sayede internet bağlantınızın çalışıp çalışmayacağını da görmüş olursunuz.

Şimdi daha önceden bilgisayarınıza takmış olduğunuz usb belleğinize Puppy kurulumuna başlayabiliriz.


Masaüstüne sağ tıklayın. Gelen menüden Setup --> Puppy installer seçin.


Kaşınıza gelen seçeneklerden universal installer seçin.


Usb Flash Drive seçin.



Şimdi karşınıza yukarıdaki ekran gelmiş olmalı. Burada sistem size hangi usb'ye kurulum yapmak istediğinizi soruyor. Kurulum yapmak istediğiniz usb'yi seçin.

Bu ekrandan sonra gparted ile usb'yi kurulum için bölümlemeniz gerekiyor. Benim kullandığım usb 8GB boyutundaydı. Bu yüzden 2GB kurulum için ayarlayıp geri kalan kısmı ise /home olarak ayarladım.


Yukarıdaki ekran açıldığında new tuşuna basıp istediğiniz kadar bir alanı ayarlayabilirsiniz. Gparted'ı kullanmak tamamen sizin sorumluluğunuzdadır. İnternette arama yaparak daha fazla bilgiye ulaşabilirsiniz. Ben sistemimi kurduğum için tekrar bir bölümleme yapamıyorum bu aşamada. 

Bölümleme işlemi bittikten sonra size kurulum için gerekli dosyaları nereden alması gerektiğini soracaktır. Ben usb'den usb'ye kurulum yaptığım için sanırım bana sormadı bile. 




Yukarıdaki ekran aşamasına geldiğinizde default seçeneği ile devam edin.

Karşınıza çıkan ekranlardaki yönergeleri takip ederseniz kurulum kısa süre içinde bitecektir. 

Kurulum bittikten sonra mevcut oturumu kapatın. Kurulum yaptığınız usb ile sistemi tekrar başlatın ve bu güzel dağıtımın tadını çıkarın. 




Yararlanılan kaynaklar:


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Türk Dünyası Müzikleri

Böbreğime Kum Doldu Atmaya Kürek Gerek!

Linux Terminalinde Eğlenceli Sürpriz Yumurtalar